Concrete Jungle – nadchodzi nowa gra autora MegaCity

Kilka lat temu Cole Jefferies opracował bardzo udaną grę logiczną MegaCity. Teraz twórca ujawnił następcę tego projektu, którym okazało się Concrete Jungle.

Produkcja zadebiutuje na pecetach, ale w późniejszym terminie ma doczekać się także konwersji na urządzenia mobilne.

W celu zgromadzenia środków potrzebnych na dokończenie gry autor uruchomił zbiórkę na Kickstarterze. Udało mu się już dwukrotnie przebić skromny cel minimalny ustalony na poziomie 3 tysięcy funtów, a do końca akcji pozostało jeszcze 23 dni. Co ciekawe, autor nie zamierza za pomocą dodatkowych środków rozbudowywać projektu przed premierą. Zamiast tego pieniądze te zostaną spożytkowane na dodatkową zawartość wypuszczaną w formie darmowych aktualizacji.

W Concrete Jungle wcielimy się w burmistrza niewielkiego miasta i naszym zadaniem będzie zapewnienie mu dynamicznego rozwoju. Ten pomysł nie zostanie jednak zrealizowany w tradycyjnej formie strategii ekonomicznej. Zamiast tego obowiązki urzędnika będziemy wypełniali w ramach mechanizmów stanowiących hybrydę gry logicznej i karcianki.

Podczas rozgrywki gracz dysponować będzie talią, w której karty reprezentować mają konkretne budynki. Zagrywając je wybudujemy przypisane im struktury na mapie, a każda taka konstrukcja wpłynie na charakter sąsiadujących terenów. Przykładowo, stawiając oczyszczalnie ścieków zwiększymy ceny za podpięte do niej działki, ale jednocześnie okoliczne lokalizacje nie objęte jej działaniem stracą na wartości. Wszytko to będziemy robili po to, aby uzyskać od mieszkańców danej sekcji konkretną liczbę punktów, co z kolei odblokuje nam kolejne kwartały pod zabudowę.

Wraz z rozwojem miasta rosnąć będzie także nasza talia, a wykonane wcześniej zadania pozostaną cały czas na mapie, ograniczając nasze ruchy i zwiększając poziom trudności. W sumie w Concrete Jungle znajdzie się ponad 150 typów budynków. Gra zaoferuje fabularną kampanię i tryb rywalizacji ze sztuczną inteligencją. Nie zabraknie także opcji zmierzenia się z innymi graczami lub połączenia z nimi sił przeciwko AI.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2014-11-05 12:58:51